پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215447
دولت براي شبکه هاي اجتماعي برنامه اي ندارد/ امروز از پيام رساني استفاده مي‌کنيم که برعليه خودمان کار مي‌کند
تاریخ انتشار : 1395/04/19 10:46:03
نمایش : 895
کارشناس حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص نقوذ در جمهوري اسلامي ايران گفت: واقعيت اين است که براساس ضريب نفوذ فناورانه فضاي مجازي اين سخن پيش بيني شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد هادي بيات فعال حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا، اظهار داشت: از بدو به وجود آمدن  فضاي مجازي به دليل تکنولوژيک بودنش و ربط آن با ارتباطات انساني براي بشر پديده ي جذابي بوده است.

 

وي با بيان اينکه اين فضا فرهيختگان و افرداي که پيشرو در عرصه ارتباطات هستند را بيشتر در بر مي‌گيرد، افزود: اين فضا فضايي است که  به راحتي مي‌توان در آن به بيان عقيده ها پرداخت و خيلي راحت ارتباط گرفت.

 

کارشناس ارتباطات بيان کرد: فضاي مجازي فرصتي به وجود آورده است که همه اقشار جامعه در تمام حوزه ها به راحتي بتوانند اطلاعات را دريافت کنند که اين امر زمينه نفوذ را هم راحت تر مي‌کند.

 

بيات با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص نقوذ در جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: واقعيت اين است که براساس ضريب نفوذ فناورانه فضاي مجازي اين سخن پيش بيني شده است.

 

وي با بيان اينکه امروز شاهد بي برنامه گي در فضاي مجازي هستيم، خاطرنشان کرد: در اين فضا نيز اگر حکومت ها خودشان بخواهند با پديده هاي فرهنگي برخورد داشته باشند با شکست مواجه مي شود.

 

وي در ادامه اضافه کرد: فضاي مجازي يک نمايي از واقعيت جامعه است و تصاوير جامعه واقعي در آن اتفاق مي افتد.

 

اين پژوهشگر مسائل ارتباطات  با اشاره به اينکه دولت ها در دنيا با ارائه بسته هاي تشويقي زمينه هاي حضور مردم را براي حضور فعالانه در اين عرصه ها فراهم مي‌کنند، گفت: بايد پديده هاي اجتماعي و فرهنگي را به خود مردم واگذار کنيم و تنها از سلايق آنها حمايت کنيم.

 

بيات با بيان اينکه مردم خودشان مي‌توانند فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي را پاک نگه دارند، اضافه کرد: يکي از مولفه هاي پيام رسان هاي کشور ما اين بوده که دولتي اند و مردم از اين ها حمايت نکرده اند، در صورتي که اگر همين پيام رسان ها توسط شرکت هاي خصوصي اجرايي مي‌شد و سياست هاي حمايتي از طرف دولت نيز وجود داشت طبيعاتا مي‌توانست موفق شود.

 

وي تصريح کرد: امروز از پيام رساني استفاده  مي‌کنيم که 70 درصد ترافيک ما را درگير کرده و ما براي آن هزينه پرداخت مي‌کنيم در صورتي که ديتاي آن در کشور نيست و اين اطلاعات را در حوزه هاي مختلف عليه خودمان استفاده مي‌کند.

 

وي با اشاره به اينکه  متاسفانه فضاي فرهنگي کشور به شکل جدي رها شده است، بيان کرد: در دولت سازندگي ، اصلاحات و تدبير هيچ نگاه جدي به مقوله فرهنگ نبوده و سليقه اي برخورد شده است.

 

اين پژوهشگر مسائل ارتباطات ادامه داد: در صورتي که  رسانه به شدت اثر گذار است ولي ما هيچ برنامه اي براي استفاده از اين ظرفيت نداريم.

 

وي با بيان اينکه رسانه هاي پيام رسان غير بومي که در کشور ما فعاليت دارند به هيچ عنوان تابع عرف و قوانين ما نيستند، افزود: اثر اين اتفاق اين است که ما بر روي پديده هايي که در کشور در حال رخ دادن است هيچ کنترلي نداريم.

 

وي با اشاره به اينکه عمق نقوذ فرهنگي شبکه هاي اجتماعي بسيار بيشتر مسائل امنيتي و اجتماعي است، گفت: بايد زمينه ورود مردم را دولت و حاکميت به وجود بياورد که نتيجه آن اين مي شود که کنترل و نظارت خيلي راحت تر مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html